Vi skal have mere tilfredse patienter i Region Hovedstaden

Det sidste halvandet år har Corona-pandemien sat dagsordenen for den sundhedspolitiske debat. Siden slutningen af februar 2020, hvor den første dansker blev konstateret smittet med sygdommen, har det altoverskyggende mål i Region Hovedstaden været at komme sikkert og trygt gennem pandemien. Det er langt hen ad vejen lykkedes. Selvom vi her til efteråret nu ser en stigning i antallet af smittede og indlagte, så står vi sammenlignet med sidste år et rigtig fornuftigt sted. Vi har en af verdens mest vaccinerede befolkninger: Over 75% af befolkningen er fuldt vaccinerede.

Det gør, at vi så småt kan begynde at se mod nye mål for vores regionale sundhedsvæsen. Det handler ikke længere om at bremse en global pandemi. Nu handler det om at få patienten tilbage i fokus.

Patienternes oplevelser skal være i fokus

For mig som Regionsrådsformand og for Socialdemokratiet er en af de centrale dagsordener for den kommende regionsrådsperiode, at patienterne i Region Hovedstaden bliver mere tilfredse.

Hver eneste borger i regionen skal kunne forvente, at deres oplevelse er vigtig. Det giver måske sig selv, men alligevel kan det ende med, at det umiddelbare hensyn til patienten kommer efter hensynet til organiseringen og selve den faglige aktivitet. Sådan skal det ikke være. Det er patienten, det handler om. Derfor vil vi arbejde for, at patienttilfredsheden øges i Region Hovedstaden.

Jeg håber, at du vil læse mine tanker og ambitioner for, hvordan vi får mere tilfredse patienter i Region Hovedstaden!

Rigtig god læselyst

/Lars Gaardhøj
Regionsrådsformand

E50334C8 C134 436F B9B3 019BBE8298D9